Citroen Saxo VTS 1.6 16V
Malý, obratný, rychlý - tyhle tři slova přesně popisují charakter této francouzské nákupní tašky :o) Řečí čísel a technických výrazů - 16ti ventilový čtyřválec o výkonu 87kW a kroutícím momentu 145Nm ve spojení s nízkou hmotností dělají z tohoto auta více či méně řízenou střelu :o) K tomu ještě líbivý bodykit už z fabriky (obsahující široké lemy blatníků, nástavce prahů a nárazníky odlišné od klasického saxa), máme před sebou takovej civil závoďák:o)
Můj Saxík
Moje VéTéeSo je původem z Itálie, cesty osudu ho ale zavedly do Českých Budějovic, odkud jsem si ho koncem roku 2007 dovezl domů. Auto mělo být ve výborném stavu (předchozí majitel mechanik), po detailní prohlídce (bohužel až po koupi) se zjistil pravý opak, a tak se začaly napravovat škody,které ten rádoby-mechanik napáchal nebo si jich minimálně nevšímal...Levná sranda to rozhodně nebyla (vlastně ještě stále není,ale už se blížím do finiše), ale co se dá dělat-je to daň za blbost, jak se říká....Ale co, chybami se člověk učí , že:-)Plány do budoucna
Auto je zatím v relativně seriovém stavu (vyjma volantu OMP, průchozího KATu a nižšího/tvrdšího podvozku) a tak až finance dovolí, rád bych koupil nějaké lepší sedačky, laděné výfukové svody, koncový tlumič pro skupinu N (nebo jiný podobně průchozí) a shortshift.
Pokud vše vyjde jak má, tak bych se letos s autem chtěl zůčastnit několika závodů poháru v autoslalomu a jednoho až dvou závodů v rámci CWC (Car Winter Cup), tak mi držte palce, ať mi to vyjde a já budu držet palce organizátorům slalomu, protože konání poháru zatím ještě není potvrzeno.
To je zatím vše, pokud se bude dít něco zajímavého, určitě se to zde objeví :o)
Náhledy fotografií ze složky Zastávka na cestě z ČB
Komentáře
Přehled komentářů
Svody cca 7 tisíc, zbytek výfuku se dá postavit. Sání vycházelo tuším okolo tří tisíc. Vačky vycházely tuším něco přes desítku, jednotka se prý dá sehnat kolem deseti.
Já osobně mám motor krom výfuku (svody Raceland, zbytek mi stavěl můj mechanik)v serii a zatím mi to celkem stačí, jak to jede, takže se do dalších úprav nepouštím zatím.
výkon
(mad noodle, 7. 3. 2010 19:23)
Saxo s výkonem cca 140koní (tzn.něco přes 100kW) se v Čechách vyskytovalo celkem často na ,,kopcích" (zlaté, polepy GMS Compozites), toho výkonu bylo dosaženo tuším ,,jen" ostřejšími vačkami, ECU Peugeot Sport (Gr.A), výfuk byl tuším řešen nerez svody Raceland,střed Supersprint bez tlumiče a KATu,koncový tlumič Citroen Gr.A + sání podle Saxo Cup (u nás k dostání také pod značkou Raceland).
160 koní lze zcela jistě dosáhnout také, nicméně to už se bavíme o kovaných střevech a jiných velmi drahých úpravách.
SAXOVTS16.16V (2)
(Venca, 7. 3. 2010 17:30)
Posledního půl roku, řeším zda-li
peugeot 106 (87kW) - S16,renault clio sport (124kW) nebo již zmiňované saxo VTS, tedy ten novější model s novou maskou. Samozdrřejmě mě nejvíce láká saxo vts, jako napsal kolega velmi povedené auto, jak na pohled zevnitř, tak pocit uvnitř nad 3500 OT/. :-)) Umím si představit v saxu 100kW+ je to tedy vůbec možné, nějakou jednoduší cestou ? Samozdrejmě nechci kupovat turbo a prekopat pul motoru. V
SAXOVTS16.16V
(Venca, 7. 3. 2010 17:21)ahoj, procital jsem si zde vaše komentáře a dotazy, ovšem nemohl jsem přehlídnout tenhle úsek: atmosferickou cestou se dá s tímhle motorem dostat na 160HP.. (mluvíme o saxu 16V ?) protože pokud ano, co je zapotrebí k takové úpravě? - netrpělivě čekám na odpověď, takže předem děkuji. V
dobrá kára
(Dragon, 17. 9. 2009 22:28)já mám vše orig. VTS -> sportovní podvozek, převodovka ale až na motor 1,6i OHC 66kW
re: Hladam.....
(Mad Noodle, 5. 10. 2008 16:32)Tak to ti neporadím, já bych zas potřeboval levně novou převodovku.... :-)
Hladam Citroen Saxo VTS 1.6i 16V
(Miroslav, 5. 10. 2008 16:28)Prosim vas nevie mi niekto poradit kde ba som zohnal toto auto bez TP?a za dobru cenu, lebo vsetky auta co som nasiel boli s TP a ja to nepotrebujem. Dakujem
...
(kotis..., 1. 6. 2008 10:22)No uvidim, pokud bych to saxo sehnal za dobre penize v top stavu, tak bych do neho sel:). Znam jeste jedno auto co je opravdu naslapane Golf II G60 kompresor, tenhle ctyrvalcovy agregat disponuje 160koní v serii,..a lze ho zvednout az na 245koní:)ale to uz je risk, to auto jsem mel a muzu rici, ze tech 160 je dost,..kompresor zabira uz od spodnich otacek, takze zrychleni na 0-100 pod 8:)
re:xsara
(Mad Noodle, 1. 6. 2008 6:20)Pokud bys přemýšlel o Xsaře a chceš se pořádně svézt, tak spíš bych zauvažoval o Xsaře VTS 2.0 16V, ten dvoulitr už má přecejen lepší potenciál k tomu,aby s tou xsarou, která je těžší, trochu zahejbal :-) Věř, že té 1,8ce Saxo VTS 16V ujede kdykoliv a kdekoliv, s tím dvoulitrem už bude mít asi trochu problém:-) Ale i tak bych Saxo za Xsaru nevyměnil-je to neuvěřitelně zábavný auto, jen se při jeho ,,pilotování" musí opravdu používat mozek - třeba při větším ubrání plynu v zatáčce má to auto velmi silnou tendenci jít do přetáčivýho smyku, stejně jako to dělala třeba dneska už skoro legedendární 205 GTi. Nicméně pokud se to naučíš řídit, tak hlavně na zatáčkovitejch silnicích s tím ujedeš kde komu v silnějším autě:-)
dik
(kotis, 31. 5. 2008 22:48)j dik za info, no jeste zvazim co a jak,....jinak dael jsem premyslel nad Xsarou 1.8 VTS..:)
pomalu s tim turbem....
(Mad Noodle, 31. 5. 2008 16:22)Ono přidat turbo neni jako vyměnit svíčky... Na spolehlivou aplikaci turba tak aby to nebyl bastl a vše fungovalo jak má, si připrav částku blízkou pořizovací ceně seriového VTSa... Ono to není jen o turbu a o svodech, ale připrav se na nutnost programovatelné ECU,pokud budeš foukat nějakej větší tlak tak rozhodně bude potřeba snížit kompresi motoru, kované ,,vnitřnosti",bude třeba silnějších poloos,posílit brzdovej system atd atd.... Uvědom si, že ten motor je relativně ,,natočenej" už z továrny a tak nějaký prostý ,,přidání turba a svodů" jaksi nepadá v úvahu.Navíc je to dle mě zbytečný, vzhledem k tomu, že 1)atmosferickou cestou se dá s tímhle motorem dostat na 160HP (i víc) 2)na tak malý auto mi zrychlení 0-100km/h v průběhu necelých osmi sekund přijde velmi slušný:-)
ahoj
(kotis, 31. 5. 2008 14:12)to auto se mi moc libi,:)výkon by sel navysit turbem a svodama a je z toho raketa:)
zdravim
(Mad Noodle, 29. 5. 2008 17:50)No tak spotřeba se samozřejmě odvíjí od toho, jak s tím autem jezdíš a je fakt že VTS si asi nebudeš kupovat,abys s ním jezdil na spotřebu:-) Při hodně lehký noze se dá jezdit pod sedm litrů,takovou normální jízdou se to pohybuje kolem osmi, no a při ostré jízdě si to bere hrubě přes deset (myslím že takovejch 13/100 není problém,někdy i víc) ale to už se bavíme o jízdě kdy jedeš brzda plyn a točíš to pořád nadoraz:-)
ahoj
(Kotis, 29. 5. 2008 17:29)Ahoj, chci zeptat jakou má spotřebu? zvazuju koupi toho to modelu VTS 16v..dik za odpoved
ceny
(mad noodle, 8. 3. 2010 13:22)